lørdag den 8. marts 2014

Vintergækkerne i min have

Jeg har været ved at tage billeder af mine vintergækker, som lovet i et tidligere indlæg. Men da maven nu har en anselig størrelse og bækkenet driller, kan jeg ikke komme ned til vintergækkerne... så de må komme op til mig og det har Prinsessen hjulpet mig med!
















Her er det den mest almindelig vintergæk (Galanthus Nivalis), den enkle udgave af Galanthus, som står i haver og parker landet over.

















Her er det den flydte udgave af vintergæk (jeg mener at den hedder Galanthus Flore Pleno). Utrolig smuk synes jeg! Men der findes utroligt mange variationer af vintergækker, så det er bare med at gå på opdagelse efter sin yndling :)









Og her er det, der til forveksling ligner en vintergæk, men faktisk har sit eget navn Dorotealilje. Den står ret beskyttet i min have, hvilket nok er grunden til, at den allerede blomster nu den burde først komme i april/maj, modsat vintergækkerne der jo blomstre fra februar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar