torsdag den 27. marts 2014

Besøg og en hjælpende hånd

Der har været stille på bloggen nogle dage. Jeg har haft min mor på besøg... hun har hjulpet med praktiske ting, som jeg ikke længere kan pga bækken-problemer, så som at hente og bringe Prinsessen. Og så har hun også hjulpet mig med at få et større syprojekt færdigt :)

Det er voksi-posen, som jeg tidligere har omtalt, en slags soveposen som barnet kan sove i fra nyfødt til cirka 3 år. Den skulle egentlig have været færdig for længe siden... jeg købte jo stof til den i januar! Men det er et stort arbejde at få tegnet et mønster til soveposen ud fra originalen, få det tegnet og klippet i det nye stof og siden syet hele molevitten sammen.

Ja, det har faktisk været så stor en udfordring at jeg måtte kapitulere, da det krævede at jeg kravlede rundt på gulvet og tegnede op (da vi ikke har et bord der er stort nok til at soveposen i sin fulde størrelse kan ligger der), og det har jeg ikke kunne med mine bækken-problemer! Så projektet har syntes noget uoverskueligt, at begynde på.

Så er det rart, at min mor kunne træde til og hjælpe, og både tegne, klippe og sy det jeg har tænkt. Jeg har nok heller ikke været en let arbejdsgiver, for der er nogle detaljer hun er kommet til at sy om flere gange. Men færdig blev vi, og resultatet er blevet så flot :)

Her er et udsnit af soveposen. Det er indersiden med frøerne, der vender op og den brune yderside kan lige ses foroven. Et billede af soveposen i funktion, må i have til gode!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar