fredag den 27. marts 2015

Forår er lig med grene i vaser

Jeg er vældig glad for at tage grene ind i vaser her om foråret... jeg længes efter grønt, forår og havesæson, så jeg bliver nødt til at tage lidt forskud på det, ved at få grene til at blomstrer indendøre. Jeg har tidligere skrevet om grene i vaser, men det afholder mig nu ikke fra at gentage emnet.

Jeg har efter efterhånden prøvet at tage grene ind fra de fleste træer og buske i min egen have. Og min erfaring er, at der er intet der slår forsythia i villigeheden på at blomstre og sætte blade, når grenene kommer ind i varmen. Og så har de jo tilmed gule blomster, så de er som skabt til påskepytningen :)

Jeg har desværre kun et lille sørgeligt eksemplar til at stå i min have, da den er blevet udkonkurreret af andre buske. Men når jeg på et tidspunkt for ryddet ud i det bed, skal forsythiaen have en mere fremtrædende plads, så jeg er sikret forårsgrene hvert år.


En anden anbefalelsesværdig forårsbebuder er den japanske kvæde. Det er en lav bred busk der får koralrøde blomster om foråret. Den er også rigtig god til at springe ud indendøre, både med blomster og bladsætning... Det eneste minus ved den er, at den har tjørne, så den skal ikke lige stå hvor man kan komme for tæt på den!

Grenene er her blevet påskepyntet af Prinsessen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar