onsdag den 21. september 2011

Skulle man have været gartner... et besøg på Heides Plateskole

Jeg har været på spændende og inspirerende besøg på en planteskole ved Thisted. Det kom sig af at Dalby anbefalede den i et indlæg på hans blog. Og nu hvor svigermekanikken ikke bor mere end ½ times kørsel derfra, var det et MUST på vores sidste visit hos dem! Det drejer sig selvfølgelig om Heides Planteskole, som er et underskønt sted.


På min vandring igennem haven/planteskolen faldt det mig flere gange ind, at jeg har valgt den forkerte beskæftigelse... hvor ville jeg dog gerne kunne gå i sådanne omgivelser hver dag. Det er en lise for sjælen uden sammenligning! Det er nok noget andet når man har det som beskæftigelse, men alligevel sådanne smukke omgivelser kan man ikke andet end sætte pris på selvom man også arbejder i og med dem.








Jeg har taget en stak billeder, som jeg gerne vil vise frem, så her får i en mindre kavalkade :)









Det eneste jeg manglede var et lille kaffe-kagested. Ikke noget stort, bare noget selvbetjeningshalløj... et bette bord med et par kander kaffe/the og et fad kage og en blikdåse til småmønster, naturligvis.
Der ville være rig mulighed for at nyde kaffen siddende, i et af lysthusene med udsigt til det grønne og kunsten der også er samlet i haven.
Heides Planteskole kan varmt anbefales, ikke kun for køb af planter, men også for oplevelsen i sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar