torsdag den 22. september 2011

Nu med seng til Prinsessen

Det har været et projekt der har været længe undervejs. Jeg tror det er et generelt træk ved mig, jeg ridder ikke samme dag som jeg sadler! Til mit forsvar vil jeg dog sige at der var flere facetter i dette projekt og en del tørrertid involveret.

I starten af juli kørte vi på landet efter en seng til Prinsessen, som jeg havde spottet på guloggratis.dk. Indtil nu har hun ligget i sin tremmeseng og da hun fylder fire her lige om lidt, kan man måske sige det er på tide at hun får en rigtig seng :)

Sengen er sådan en der er hævet lidt over gulvet, så man kan have legetøjskasser nedenunder. Den var helt almindelig, lakeret fyrtræ og jævnt kedelig med spor af flere års brug... til gengæld var den billig (150 kr.) og det er noget vi kan li'.
Så jeg måtte i gang med sandpapir, grunder og tre lag maling før den kunne samles og tages i brug. Og det er den proces der har taget så lang tid.


Og imens skulle der jo også sys sengetøj, for Prinsessen skal jo have en større dyne i når hun får størr seng. Ja, jeg kunne jo selvfølgelig bare været gået ud og købt noget sengetøj, meeen det er jo ikke det samme som at sy det selv. Og jeg havde jo et gammelt voksen-sengesæt til at ligge. Godt nok med lidt huller her og der, men ikke noget der ikke kunne rettes op på med lidt kreativ klipning og patchwork.
Så nu kan skønheden indtage hendes nye sovested med stil.

Ahmen altså, ikke et øje er tørt og moderen er svært stolt... endnu et tjek ved den lange to-do-liste med igangværende projekter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar