søndag den 16. august 2015

Prinsessen og jeg har testet telt

Vi har købt sådan et helt almindeligt kuppeltelt i Bilka. Ikke fordi vi har planer om familiecamping... Næh, det var sådan mere tænkt til havebrug, hvis Prinsessen skulle få lyst til en overnatning i telt.

Når man så har købt telt, så skal man jo også lige se om alle dele er der og om man overhovedet kan finde ud af, at slå det op!

Det gik Prinsessen og jeg i gang med lørdag. Vi fandt ud af at få det slået op og jeg blev faktisk lidt overrasket over teltet størrelse...der er sket en del på teltfronten siden jeg var teenager og overnattede i kuppeltelt sidst :)

Og da vi nu havde fået teltet slået op, så syntes Prinsessen også, at vi skulle sove derude. Det gjord vi så... og fik slæbt madrasser, soverposer, hovedpuder og sovedyr der ud.


Jeg vil ikke betegne oplevelsen som en udpræget succes (for mit vedkommende, ihvert fald) For selvom der er varmt om dagen, er der faktisk koldt om natten og alle overflade inde i teltet føltes fugtigt-kolde, og var derfor ubehageligt at sove på. Herudover var samtlige landbrugsmaskiner i miles omkreds ude at kører, for at høste, hvilket gjorde det ret svært at falde i søvn (og det blev de ved med til kl 3 om natten!). Ja, og så er der jo ikke mørkelægningsgardiner i et telt, så Prinsessen vågnede jo pænt tidligt om morgenen.

Gæt lige hvor meget søvn jeg fik i nat!! Alt for lidt, kan jeg bare sige...Jeg vil gerne bestille en middagslur og en balje kaffe, tak. Men teltet fungere upåklageligt og jeg tror ikke Prinsessen er skræmt over en overnatning i telt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar