mandag den 16. december 2013

Jule-hjemmesko, tjek!

Så er der røget et par hjemmesko til Prinsessen igennem symaskinen... på bestilling. I fredags annoncerede Prinsessen, at jeg skulle sy hende et par jule-hjemmesko og en nissekjole til juleafslutningen i børnehaven. Sæt i gang!!

Og hvorfor er det så, at jeg ikke bare går ud og køber et par røde hjemmesko? Jo altså, jeg kiggede faktisk efter et par da jeg alligevel var
i byen efter noget andet. Jeg fandt faktisk et par hjemmesko i rød, men pasformen var dårlig... de var ikke "fodformede" og da prinsessen har brede fødder dur de der "lige" modeller ikke (og de er ret udbredte på hjemmesko-markedet!). Desuden kostede hjemmeskoene 399 kr. !! Så bliver jeg altså, sådan godt gammeldags, nærig! Jeg ved at jeg kan sy dem selv, med bedre pasform og så sparer jeg oven i købet cirka 300 kr.! What's not to like?

Så, sæt i gang! Mønsteret til hjemmeskoene er inspireret af en voksen-model jeg fandt på nettet i kombination med den model jeg altid bruger til Prinsessens hjemmesko (af Elsebeth Gynther)... tilsat en del tegnearbejde og passen til. Jeg synes selv resultatet er blevet ret fint :)

Nu mangler jeg så stadig nissekjolen. og den skal jo være klar til juleafslutningen på fredag, så jeg har ikke så lang betænkningstid :) Jeg har heldigvis stoffet liggende på lager, og Prinsessen har godkendt det. Jeg har afsat onsdag til det syprojekt. Der er jeg hus-bundet hele dagen, for at vente på en net-installatør...ja, tænk sig, man skal være hjemme fra kl. 8 til kl. 15! Det synes jeg er lidt strengt, tænk hvis andre virksomheder forbeholdte sig lige så meget fleksibilitet i leveringen af deres ydelser!!
Nå, op med humøret, jeg har jo noget fornuftigt at tage mig til, så der er ingen grund til at tude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar