lørdag den 7. februar 2015

Endnu et syprojekt har set dagens lys

Der har været tid til kreativ udfoldelse i denne uge. Min mor har været her, og vanen tro, har vi fået syet lidt... jeg siger godt nok "vi", men ærligt talt, så er det mest min mor der syede. Jeg anviste og dirigerede og fik flere praktiske gøremål fra hånden imens :)

Denne gang er det en ny sengerand til Hikkeprinsen der er blevet kreeret. Jeg har haft projektet på tegnebrættet et stykke tid, men typisk mig, så har det ligget længe!

Og det hænger jo nok sammen med, at drengen har en sengerand, (så det har ikke hastet). Men det er sådan en tynd, lav en fra Ikea, som ikke udfylder sin funktion særligt godt... Hikkeprinsen sover meget uroligt og kaster sig rundt i søvne og slår derfor hovedet ind i tremmerne på sengen trods sengeranden. Så derfor skulle der en anden til, af en anden kaliber.

Indmaden i sengeranden er skum fra Skumhuset, 3 cm tyk og 30 cm høj. Og stoffet er noget fra lageret...det med frøerne på er rester fra Hikkeprinsens sovepose og det blå på indvendig side er fra Prinsessens gamle sengehimmel (som vi egentlig aldrig har brugt til Hikkeprinsen!?).

Jeg har valgt at sy en sort tittekant på for oven... det synes jeg giver en rigtig fin finish i sammensyningen.

Nu kan Hikkeprinsen frit kaste sig frem og tilbage i sengen, uden at slå hovedet og uden moderen bliver bekymret for om det "holder" :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar