søndag den 19. oktober 2014

Nye stauder til haven

Vi har været en tur i Nordjylland for at hente Prinsessen hjem fra efterårsferie hos Farmor & Farfar. Her tog jeg en lille sviptur til Staudemarken.dk, for at indløse et gavekort, som jeg har fået til min fødselsdag af en veninde...sidste år!

Det var deres sidste åbne weekend i år, og det er da måske også lidt sørgeligt, at gå rundt at kigge på stauder, når de fleste af dem er ved at visne ned og takke af for i år. Men det var lige sådan at det kunne flaske sig i tidsplanen.

Staudemarken er en rigtig hyggelig planteskole og med yderst rimelige priser... mellem 25-45 kr. per plante og mange af dem i stor potter. Jeg tror de har et ret stort salg via nette, for deres fysisk placering ligger noget væk fra alfarvej... Og hvis man ikke lige vidste, at der skulle ligge en planteskole der, så ligner det sådan set bare en almindelig gård ude fra. Men bag et læhegn kommerplantebordene og drivhusene til syne :)

Jeg havde på forhånd skrevet en lille liste af koriøse stauder jeg var på jagt efter. Men da jeg ikke havde været inde på deres hjemmeside og kigge efter udvalget, var jeg lidt spændt på hvad jeg kunne finde. Heldigvis var der meget kompetent hjælp at finde, så selvom de ikke havde planterne på min liste, så fandt vi sammen fine alternativer.

Én af de stauder jeg var på jagt efter er oktober-stormhat, som jeg har kigget efter et stykke tid, til mit blå bed på nordsiden af huset. De havde den desværre ikke i handlen, men kun i et af deres udstillingsbede... men så fandt damen en spade frem og kravede en god klump op til mig!! Det kalder jeg service :)

Jeg fik fyldt to plantevogne med stauder og jeg fik virkelig meget for pengene, da jeg også fik efterårsrabat :)
Jeg skal helt sikkert op til Staudemarken igen, i sæsonen hvor det hele står i blomst, for det er et rigtig fint sted med mange inspirations-bede og et stort udvalg af stauder til meget fornuftige priser med en rigtig god service.

Nu er spørgsmålet så hvornår jeg kan komme til at plante alle mine fine stauder... for det ser ud til at det skal regne hver eneste dag i den kommende uge! Jeg vil jo godt have tørvejr i et par dage, før jeg skal i jorden... ellers bliver det noget plører at arbejde i og en dårlig start for planterne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar