torsdag den 9. oktober 2014

Et færdigt projekt på den kreative front

Jeg er blevet færdig med lidt strik til Hikkeprinsen.

Trøjen er strikket efter opskriften Rajas Raglan af Lene Holme Samsøe fra hæftet Babystrik på pinde 3½-4.
Som altid er der noget med størrelsen...jeg har slået masker op til en str 6 måneder, men er endt med en trøje til en cirka 12-15 måneder.

I dette tilfælde er det fint nok, for Hikkeprinsen er noget større end en gennemsnitsbaby, så han vil kunne passe den her til vinter. Men det ville have været træls hvis det ikke havde været tilfældet!

Mængden af garn passede som afmålt til projektet... Da jeg var færdig med at montere og sy knap i var der disse småtterier tilbage :)

Jeg havde det godt på fornemmelsen, at det ville blive snært med det sorte garn, hvorfor jeg tilføjede grå striber på ærmerne... Jeg synes trøjen er blevet rigtig fin!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar