torsdag den 18. september 2014

En omgang tøjfarvning og en overraskelse

Jeg har igen, igen været ved at farve babytøj. Det er altid en lidt sjov aktivitet, for man ved jo aldrig hvordan resultatet bliver når man går i gang. Denne gang blev jeg faktisk meget overrasket.


Det er denne grå farve jeg har valgt at indfarve tøjet med. Farven skulle nemlig være ret mørk, da noget af tøjet i forvejen havde en mørk farve.




Her er så det våde tøj inden farvningen. Læg mærke til de mørk røde/rosa bukser øverst i billedet.



Her er så et udpluk af resultatet. Det meste af tøjet blev gråt som forventet... men se lige bukserne!! De er blevet den smukkeste lilla farve jeg længe har set!
Men dem kan jeg nu ikke putte Hikkeprinsen i. Så de er foræret til en pige i min mødregruppe, så kan hun få gavn af dem i stedet. Hun får også en savlesmæk, som endte i en melleret lyslilla farve:)

Resten af baljen gik som forventet, så nu har vi lidt mere tøj i drengefarver, som i deres oprindelige farve blot ville være endt på genbrugen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar