søndag den 10. august 2014

Skulle man mons tro have været skomager

Prinsessen er hård ved sine ting, det startede i en tidlig alder hvor det var morsomt at bygge duplo-tårne, bare for at vælte dem ved at sparke/slå til dem, så der var klodser over hele gulvet. Desværre er det ikke alt der er lige så hård i kanten som legoklodser... Så der er ofte ting og sager der skal repareres af enten far eller mor (eller kasseres fordi reparation ikke længere er muligt).
Dette gælder også hendes fodtøj. Selvom vi køber kvalitetsmærker (i dyre domme), så er det ret så ofte at fodtøjet ikke holder en sæson! Har du oplevet samme problem med dine børn, eller er det bare Prinsessen!?

Her er det et par Keen sandaler, hvor remmen over vristen er slidt i stykker på begge fødder. Så de må have noget førstehjælp (for anden gang!), for at parret kan holder sommeren ud.
Jeg har forsøgt at finde nogle remme i cirka samme kvalitet (og farve, ikke mindst!!) til at reparer sandalerne med, men det har været umuligt...andet end sorte pakke-remme i outdoor-butikker. Men i min oprydning forleden faldt jeg over denne sele til katten.
Som vi (naivt) købte til gåture de 14 dage hvor katten ikke måtte komme ud, lige da vi havde fået den hjem til os (den blev brugt 2 gang, katten kunne ikke fordrage den og ville hellere være inde end bruge selen).

Selen har nu tjent et andet formål :)
Det er ikke skøn-syning jeg har bedrevet. Men nu er Prinsessens sandaler reddet af katte-selen (og min pung for et par nye sandaler)!
Og Prinsessen bliver super lykkelig i morgen, når hun igen kan tage sandalerne på... hun har måttet undvære dem én hel dag... hvor hun har nægtet at have andet fodtøj på, så der var dømt bare tæer! (sagde jeg krukke...øhh, det må have været en fejl :) ).

Nå, men det var bare én ting i reparations-bunken... jeg må tilbage til symaskinen, til det næste projekt i køen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar