torsdag den 26. juni 2014

Min vindueskarm er eksploderet i grøn vækst

Min vindueskarm var ved at vokse fra mig... Det nærmede sig et grønt gardin i spirerbakkens ærteafdeling!

Så i løbet af dagen har jeg tilkæmpet mig lidt havetid ved Hikkeprinsen. Og nu er de sprøde ærteplanter kommet ud på deres voksested.

Så er det bare at vande og vente på, at vi kan høste de lækre grønne bælge :)
Det sidste er det sværeste...Der er nemlig intet grønt der kan måle sig med friskplukkede ærter...hvis du spørger Prinsessen.

Derfor er der da også plantet 6 meter ærter i år... både almindelig og sukkerærter! Ja, jeg ved godt det er lidt sent at plante den slags, men der har været andet at se til :)
Og de skal nok nå at give et pænt afkast... i august og september. Og det bliver ærterne ikke ringere af, tvært i mod, for der kan vi ikke længere købe dem i butikkerne!

I morgen må jeg se, om jeg kan tage mig kærligt af den anden spirerbakke, hvor både pluk-salat, bladbede og solsikke trænger til at komme udendørs at bo :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar