tirsdag den 13. maj 2014

Dejligt vejr til ukrudtsbekæmpelse

Hikke-prinsen har bevilget sin mor lidt tid i haven :)
Det er godt nok ikke det bedste vejr, men perfekte forhold til ukrudtsbekæmpelse (blød jord efter regn og ikke så varmt at man sveder)! Så jeg har været på mælkebøtte-jagt i græsplænen...Er det bare mig, eller er der afsindigt mange mælkebøtter i år?

Jeg har investeret i sådan et nymodens mælkebøtte-"jern", hvor man står op mens man fjerner bøtterne. "Jernet" er en stang med en pedal og en gribe-tang forneden, når man træder på pedalen klemmer gribe-tangen sammen og man kan vippe mælkebøtten op.
Den efterlader godt nok et hul i plænen, da gribe-tangen jo også tager noget jord med op, sammen med mælkebøtten, men det er der ikke noget at gøre ved! Alternativet er at der ikke bliver fjernet mælkebøtter, da mit skøre bækken endnu ikke kan holde til, at jeg går og bukker mig ned/går i knæ for at fjerne bøtterne på den gammeldags manér, med en mælkebøtte-skovl!

Selvom æbletræet er ved at afblomstre, er det nu stadig et smukt syn... Og det laver det yndigste griseri på plænen :) Jeg nænner næsten ikke at slå græsset.
Man kan lige skimte mit mælkebøtte-jern og spanden bag æbletræet.

Der er også nogle højbede der venter på at blive gjort klar til denne sæsons afgrøder. Der skal luges, fjernes gammel afgrøder fra sidste år (som vi ikke nåede at få høstet) og så skal de jo alle graves igennem og have lidt hønsemøg. Og gerne snart, da det ser ud til at blive det dejligste have-vejr i weekenden :)


Så på med havehandskerne igen og ud i den friske luft!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar