torsdag den 10. april 2014

Jeg har lavet et IKEA-hack...

Det er en disciplin der er blevet ret så populær inden for det sidste ti-år... faktisk så meget at der er blevet oprettet hjemmesider bare til det formål at IKEA-"hackere" kan dele deres gode påfund. Prøv for eksempel at kigge på den her. Hvis du har det mindste gør-det-selv i blodet, lover jeg dig, at du vil blive inspireret :)


Mit hack er nok ikke i den klassiske forståelse af begrebet, da det ikke er et møbel jeg har omdesignet, men en stof-ting til væghængt opbevaring.
Jeg var egentlig på jagt efter nogle plastikboks, som kunne stå på hylden inde i puslebordet...sådan til klude, bleer og den slags nødvendigheder.

Men jeg var jo lidt udfordret på, at dybden af hylden kun er 6 cm... og så smalle bokse kunne jeg ikke finde i IKEA. Og grundet det fremskredne stadie af en stor mave, gad jeg ikke ligge og kører byen tyndt efter sådan nogle bokse... så må man finde på en anden løsning.

Det blev KUSINER, væghængte stoflommer, fundet i IKEAs børneafdeling. Dog passede den hverken i højden eller bredden... men sådan noget er der råd for! Jeg måtte hjem og konsultere saks og symaskine :)

Og resultatet er blevet brand godt!! Faktisk bedre end de bokse jeg først havde i tankerne... for her er der plads til flere ting og det er meget overskueligt, da man kan se hvad der er i lommerne :)

De nederste lommer har jeg syet i samme dybde som hylden i puslebordet. De øverste lommer har jeg bibeholdt "flade", som de var fra starten. Begge rækker af lommer har måttet afgive noget af deres højde, for at hele arrangementet kunne være der.

Nu må vi se om mit redesign virker efter hensigten, når vi skal til at pusle baby der... om meget snart (Der blev sagt ud!!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar