søndag den 16. juni 2013

Det går ikke altid som præsten prediker

Jeg havde en masse planer for weekenden. Jeg havde lavet en to-do-liste, som jeg ikke synes var uoverkommelig lang... men jeg nåede ikke en gang halvdelen af punkterne. Hm, enten er der noget galt med min tidslige fornemmelse af hvad jeg kan nå at få fra hånden, eller også står stjernerne bare ikke i mit favør!

  • Jeg nåede at få slået alt græsset, både inden og uden for hækken (inden der kom skybrud lørdag eftermiddag)
  • Jeg nåede at plante mine to nyindkøbte klatrehortensier (de andre ti planter står stadig i deres plastpotter og venter på at komme i jorden)
  • Jeg nåede at få plantet ærterne, jeg havde sat i blød (ja, lige som sidste år er jeg lidt sent på den, men så får vi bare ærter i august og det smager de ikke ringere af!)
  • Jeg nåede at vaske et bjerg af vasketøj, der havde hobet sig op ude i bryggerset (hvor i alverden kommer det fra!?)
Resten af tiden har jeg taget mig af en pylret, halv-syg Prinsesse, og løbet spidsrod mellem bygerne for at tage vasketøj ned fra snorene og sætte haveredskaber i ly. Mææn, der kommer jo en ny dag i morgen, så mon ikke jeg når noget mere der!?

Jeg fik dog lidt tid i haven uden regn her til aften, efter at Prinsessen var puttet og jeg havde indtaget min aftenkaffe.
Der omkring kl. 20.30 er der en salig ro i haven, naboerne er trukket indenfor foran fjernsynet og selv fuglene har skruet ned for aktiviteten. Så selvom det var lugning den stod på, så var det nu en nydelse at være ude.
Så nu er bedet hvor der skal stå stokroser og lupiner ryddet for ukrudt! Og hønsene fik sig en aftensnack :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar