lørdag den 23. januar 2016

Foder til havnes fugle

Jeg fik en pludselig indskydelse, mens jeg stod med ungerne i køkkenet og smurte en mellemmad...mon ikke fuglene i haven også er sultne.

Vi har efterhånden samlet en del tørrede frugter sammen i gemmerne og en del af poserne er over sidste anvendelsesdato. Så jeg samlede det hele sammen og sammen med Prinsessen fik vi hakket rosiner og tranebær i mindre stykker.

I en gryde opvarmede jeg et glas koksolie og så havde jeg noget palmin, tilovers fra julen, som også kom i gryden sammen med de tørrede frugter og fuglefrø.









Bagerst i skabet fandt jeg små kopper, som vi ikke bruger, som Prinsessen kom foderblandningen i med en ske.

Kopperne blev sat i skuret et par timer, til indholdet var helt stift.

Og så gik ungerne og jeg i haven for at hænge kopperne på æbletræet.
Det ser nu lidt løjerligt ud med service på frugttræet :)

Så nu håber vi, at fuglene vil komme og spise af buffen. Jeg ved ikke om de gider spise rosiner, men jeg tænker det må være lidt lige som bærene på vores cotenaster-buske, som i hvert fald solsortene er vilde med. Fedtet er i hvert fald et godt tilskud til dem, når det er så koldt som nu.
Ellers må de nøjes med kornblandingen på foderbrættet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar