mandag den 20. juli 2015

En dag i byen med ungerne

Jeg havde brug for at se noget andet end min egen have i dag. Så jeg stoppede ungerne i bilen og satte kurs mod byen.

Inden havde vi smurt madpakke og pakket pikniktæppet og så var alt jo klart til frokost i det grønne.

Vi endte i Botanisk Have. Det område kender jeg rigtig godt fra tidligere, da vi har boet lige ovenfor med Prinsessen i hendes to første leveår.

Jeg ville gerne ind i det nye væksthus, som har fået stor ros i medierne. Det ville Prinsessen herldigvis også, så det blev en hyggelig tur rundt i de flotte drivhuse.

Mange steder var der sat skærme og lyttebøffer op, så man også kunne få viden om planternes oprindelsesland. Det synes begge ungerne var sjovt...Hikkeprinsen lyttede dog ikke i bøfferne, men undersøgte dem indgående :)

I den store nye kuppel var der utroligt mange sommerfugle, til stor begejstring for både store og små!

Efter turen rundt i væksthuset, fandt vi et godt sted i Botanisk Have at spise vores madpakker. Det er lidt en udfordring at sidde med Hikkeprinsen på skødet og spise...Og det endte da også med at vi begge havde mad over det hele! Men vi hyggede os og efter maden blev der klatret i træer og løbet på skråninger.

En rigtig dejlig sommeraktivitet med ungerne :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar