tirsdag den 15. oktober 2013

Nu med nyere tæt fordør

I weekenden fik manden min skiftet vores fordør, så nu kan vi gå vinteren i møde uden trækgener fra facadedørene... og uden pytter af smeltet sne i gangen, ikke mindst! Det er stort :)
Jeg kan godt afslører, at udskiftningen af denne dør, ikke gik lige så let som bagdøren.
Jeg nåede ikke at få et billede inden manden min gik i gang, så I kan kun se sidepartiet her.

Her er han ved at gøre vores nye dør klar til isætning... man kan lige skimte den gamle dær nederst i billedet, den er virkelig grim.

I kan også se, at jeg ikke er blevet færdig med at male... hvis I kigger godt efter, kan I se fire (intet mindre) forskellige farver maling! Det må blive til foråret... eller sommeren måske :)
Intet projekt uden forhindringer. Her er den i dette projekt. Der er simpelthen hul under dørken hvor den gamle dør sad!
Så vi måtte konsulterer restaurerings-eksperten i familien, Farfar, hvad man kan gøre ved den slags! Der blev via mms og forklaringer fundet en god løsning på problemet... og vi havde heldigvis alle remedierne til den i hus, så manden min kunne komme videre med projektet med den samme :)

Døren passede ikke, som på mål, som bagdøren gjorde det. Men det er der heldigvis råd for! I den venstre side er der blevet sat et lærkebræt i. Og som man kan se på billedet her, er der sat røde afstandsklodser i øverst, hvor der også er lidt ekstra at gi af. Der skal selvfølgelig en fuge af en slags i, når tiden til det kommer.

Indenfor er han nået knap så langt... men han kan jo heller ikke trylle, og det vigtigst er jo også, at blive færdigt udvendigt inden det bliver for koldt til at kunne gøre det. Indvendigt kan vente til en kold mørk vinter aften :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar