tirsdag den 6. august 2013

Nye facadedøre

Manden min har været på jagt i dag... ja, altså ikke sådan hvor man skyder noget. Nej, på genbrugsjagt :)
Jeg havde nemlig endelig fundet en facadedør der passede til vores hoveddør.

Det har taget vildt langt tid at finde en dør der passede, da vores indgangsparti har vindue ved siden af døren. Ja, det har faktisk taget et par år, for jeg begyndte at lede, efter at jeg havde fundet vores nye brugte vinduer på www.guloggratis.dk. Og det er var jo sommeren 2011.

Nu lykkedes det endeligt og oven i købet var der en bagdør med i prisen, som passer i målene til vores dør i bryggerset!

Så nu skal der skiftes døre i weekenden :)
Dørene er fra 1978 og har stadig produktionsseddel på, det er da lidt sjovt.

Du tænker måske, hvorfor i alverden vil de skifte døren ud med sådan en gammel svend? Men ser du, vores egen dør er fra 1970 og i vinters erfarede vi, at den var utæt... i bunden! Der kom simpelthen smeltevand ind, så gulvet blev vådt, når det blæste fra nord.
Så jo, alt er nærmest bedre end den dør vi har nu. Og så er den nye brugte dør jo hele 8 år yngre og betydeligt mere velholdt den dør der sidder i nu.

Og så bliver det lidt spændende om vi kan se, udskiftningen af dørene, på varme regnskabet om et års tid. Vi sparede faktisk 2000 kr. på varmeregningen, efter vi havde skiftet de fire vinduer (og det på trods af en længere vinter end normalt). Og da jeg gav 1200 kr. for de fire vinduer og vi selv skiftede dem, ja, så er den investering jo allerede tjent hjem... på en enkelt vinter!! Så er der noget ved at renoverer og gøre det selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar