onsdag den 17. august 2011

Sommerregnvejr og løfter om god æblehøst

Jeg nåede lige min daglige ration havenørderi og friske luft, inden himlens sluser åbnede for kaskader af regnvand i blandet nogle vældige tordenskrald! Før vandmasserne indtog havescenen var der både rart og varmt derude.
Se lige her hvordan havens æbletræ står og strutter, det er noget af det smukkeste på denne årstid!

Det er bare et lille træ, så man kan næsten nå alle æbler stående på jorden. Men bæringen er helt utrolig... jeg er faktisk bange for at grenene ikke kan holde til vægten og det ville jo være synd hvis der knækkede en. Så jeg må ha' tyndet lidt ud i mængden i weekenden.

Jeg fik dog lavet noget i haven. Jeg fik ryddet og gennemgravet højbedet med larve-gennem-gnaskede brocoli og i stedt plantet det sidste salat, der stod i vindueskarmen til forspirring.
Hækken blev befriet for hyldetræer og snylte efue og har nu en meget mere ensartet overflade at kigge på, som en hæk nu skal ha.



Jeg kan nu sidde i stuen med kaffe og nyde resultatet af en beroligende ensartet hæk og de knald røde æbler.
Hvilket minder mig om, at jeg stadig ikke har fået træet sortsbestemt...hmm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar